"Укртранснафта" підписала з угорською компанією Mol контракт про постачання в Україну 35 тисяч тонн дизельного палива місяць. Паливо піде реверсом по продуктопроводу "Самара-Західний напрямок "(т.зв. "труба Медведчука"). Про це йдеться матеріалі РБК-Україна "Нулі на АЗС. Коли в Україні закінчиться дефіцит бензину і "дизеля".
Сторони домовилися про технічну можливість перекачування до 35 тисяч тонн дизеля на місяць. Цього вкрай мало для потреб українського ринку. Але навіть цього обсягу фізично поки немає. Mol в кращому випадку, за інформацією співрозмовників видання, може забезпечити лише 1/7 частину реверсу, тобто 5 тисяч тонн, тоді як інший обсяг потрібно шукати.
При дефіциті на європейському ринку важко розраховувати на те, що в найближчі місяці з Угорщини буде надходити більше 50 тисяч тонн дизпалива, зазначив директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко. Але це в тому випадку, якщо в перспективі обсяг прокачування збільшиться.
Потужність "труби Медведчука" в принципі дозволяє в реверсному режимі поставляти з Угорщини до 2 млн тонн нафтопродуктів на рік. Це найшвидший і найдешевший імпорт палива на український ринок, вважає Омельченко. Дешевий, тому що компанія МОL виробляє більшість нафтопродуктів з російської нафти, яку отримує зі знижкою в 30%.
"Але, мабуть, і політичне керівництво Угорщини не планує ділитися цією перевагою з Україною. Адже одним з головних чинників політичної підтримки уряду Орбана (прем'єр-міністр Угорщини Віктор Орбан, - ред.) якраз і є низькі ціни на енергоносії", - зазначив Омельченко.