Холдинг "Вертольоти Росії", що входить до Держкорпорації Ростех, представив на виставці озброєнь "Армія-2022" "найновіший" безпілотний авіаційний комплекс. Але хто є справжнім розробником?
«БАС-750 – «старший брат» безпілотника БАС-200. Він продовжує лінійку функціональних безпілотних комплексів, здатних вирішувати широкий спектр завдань. Це пошукові роботи, геодезія, картографія, моніторинг сільськогосподарських угідь, доріг, водойм, об'єктів нафтогазової інфраструктури, ліній електропередач, комунікацій та трубопроводів, а також вантажоперевезення. Безпілотник здатний доставляти повітрям вантаж масою до 200 кг зі швидкістю 180 км/год», — заявив виконавчий директор Ростеха Олег Євтушенко.
БАС-750 призначена для повітряного відеоспостереження, перевезення, доставки вантажів та радіорелейного зв'язку. БАС-750 здатний перевозити до 200 кг вантажу та літати на відстань понад 150 км.
"У типовій конфігурації гвинтокрилі безпілотники оснащені оптико-електронною системою, п'ятьма камерами кругового огляду "день-ніч", можливістю повернення в точку вильоту навіть за відсутності даних супутникової навігації", - розповів Олег Гуляєв, перший заступник генерального директора холдингу "Вертольоти Росії".
Але, що цікаво у «новій російській розробці», базою для нового безпілотного авіаційного комплексу став український гелікоптер АК1-3 «Санька». Відразу помітно, що щонайменше автомат перекосу і гвинт, що взагалі несе, надто нагадують український вертоліт АК1-3.
АК1-3 «Санька» — двомісний трилопатевий одномоторний легкий багатоцільовий гелікоптер виробництва української компанії «Аерокоптер», який досить успішно продавався у тому числі й у Росію.