Thu, Jul 17, 2025

Росіяни взяли рекордну суму кредитів на китайські автомобілі

Російські банки у квітні 2023 року видали найбільший з кінця 2013 року обсяг автокредитів: 109,5 млрд рублів на 77 тисяч авто.

Про це свідчать дані російської аналітичної та консалтингової компанії Frank RG, пише галузеве видання Frank media.

У порівнянні з березнем показник видачі автокредитів зріс на 13,9% у грошовому вираженні та на 9,3% у кількісному. Виріс і середній чек – на 56,4 тисячі рублів (на 4,1%).

Середній розмір кредиту у квітні 2023 року становив 1,42 млн рублів, у квітні 2022 року – 1,2 млн рублів. Таким чином, середній чек перевищив результат лютого 2022 року (1,4 млн рублів), але не досяг рекорду грудня 2015 року (3,5 млн рублів).

Нагадаємо, переважна більшість світових автовиробників, за винятком китайських, припинили роботу в Росії після повномасштабного воєнного вторгнення в Україну у лютому минулого року.

Водночас російські виробники не можуть повноцінно працювати без імпортних комплектуючих. Наприклад, з кінця минулого року модельний ряд автомобілів найбільшого російського виробника – "АвтоВАЗу" – був доступний лише у кількох кольорах через дефіцит імпортної фарби.

При цьому президент "АвтоВАЗу" Максим Соколов нарікав, що продажі автомобілів у Росії з середини лютого почали падати, водночас частка китайських авто на російському ринку зростає. Натомість сам "АвтоВАЗ" планує збирати китайські автомобілі під брендом Lada на кожному із своїх заводів.

За підсумками 2022 року у Росії було вироблено 450 тисяч легкових автомобілів,ьщо на 67% менше, порівняно з попереднім роком. За даними Росстату, обсяг виробництва легкових авто у РФ минулого року також став найнижчим за історію спостережень. Для порівняння, менше 450 тис. легкових автомобілів вироблялося у СРСР на початку 1970-х років.

 

Читайте також