Частина китайських брендів у 2025 році піде з російського авторинку через перенасиченість однотипними моделями і зниження попиту. Йдеться насамперед про китайські марки, що мають мінімальну клієнтську базу серед росіян — Livan, Kaiyi, SWM, Foton.
Про це пише The Moscow Times з посиланням на Автостат.
Зазначається, що головною причиною ймовірного виходу частини китайських брендів з ринку РФ є низька прибутковість дилера. При цьому у деяких брендах може відбуватися розвал дилерської мережі.
«Ми можемо говорити про однотипність китайських автомобілів, тому що це, по суті, є групи Chery, Geely, Great Wall і Changan. Вони роблять схожі автомобілі зі схожими технологіями, ціною і дизайном», — йдеться в публікації. — «Плюс-мінус вони всі в одному ціновому сегменті, тому в ціновій категорії до 2−3 млн рублів дуже запекла боротьба між ними».
Зазначається, що автомобілі з Китаю на тлі виходу більшості західних компаній за неповні три роки почали домінувати на російському авторинку. А частка китайських брендів серед нових автомобілів у Росії станом на листопад стабілізувалася на рівні 68%.
За даними Автостату, в ТОП-10 продажу в РФ нових машин увійшли сім марок з КНР. Серед них — Haval (12,08%), Chery (10,07%), Geely (9,8%). При цьому після початку вторгнення в Україну Росію покинули всі міжнародні автовиробники — вони закрили виробництва і припинили поставки.
«До кінця 2022 року на російському автомобільному ринку залишилося всього 14 брендів, одинадцять з яких китайські», — йдеться в публікації. — «На цьому тлі експорт китайських авто в Росію за підсумками 2023 року зріс у понад сім разів до $11,5 млрд».
Продажі нових легкових і легких комерційних авто у Росії у 2025 році можуть скоротитися на 21−30% до 1,3−1,4 млн штук.