Перший вантаж українського зерна, вивезений з країни після російського вторгнення, знайшов покупця в Туреччині.
Перед тим перший претендент на купівлю - одна з ліванських компаній - відмовився від угоди, пославшись на зниження якості зерна від довгого зберігання, повідомляє близькосхідний сайт новин Middle East Eye.
Інформація про турецького покупця не розкривається, відомо лише, що вантаж у 26 тонн прибув до Мерсіну на південному сході Туреччини.
Перевезення здійснює компанія Razoni, зареєстрована в Сьєрра-Леоне.
Вивезення українського продовольства, яке протягом п'яти місяців блокувала російська армія в українських портах, стало можливим у рамках домовленостей, досягнутих зусиллями ООН.
Однак представник Razoni у Туреччині Ахмед аль-Фарес заявив, що, хоча ситуація і вирішилася, труднощі з пошуком покупця стали ще однією проблемою в ланцюжку доставки українських харчів на світовий ринок в умовах загальної кризи.
Доля першого вантажу показала судновласникам, з якими фінансовими втратами вони можуть зіткнутися.
"Я не думаю, що під таким тиском хтось піде вантажитися в Україну. Ситуація не дуже хороша, щотижня ходить лише два-три судна, домовленість ще не міцна", - цитує Фареса Middle East Eye.
За його словами, судновласники, напевно, захочуть підвищити фрахтові ставки і вимагатимуть більше гарантій для відправлення своїх суден у Чорне море.
Перший вантаж зерна, що вийшов з України, спочатку призначався для Лівану, який до російського вторгнення більш ніж на 70% залежав від російського та українського імпорту.
Продовольча інфляція в Лівані цього року сягнула 122%.
У Туреччині, за офіційними даними, ціни на харчі у травні підскочили на 91,6%.
Інфляція, що почалася в країні задовго до війни, посилилася через вплив війни в Україні на турецьку валюту.
Razoni - перше суховантажне судно з українським зерном, яке залишило Одесу в рамках угоди про розблокування чорноморських портів. З моменту відправки Razoni Україну покинули ще п'ять суден із сільгосппродукцією.