Сб., лип. 12, 2025

Інна Терчинська

Інна Терчинська для CabinetBoss

Брендмейкер з 15-річним досвідом, фахівець з комунікацій, маркетолог, володарка семи Гран-Прі конкурсу «Корпоративні медіа України».

Авторка курсу «Лабораторія особистого бренду», на якому, за допомогою власної методики, навчає підприємців формувати стратегію просування та усвідомлено виходити в публічність.

Інно, про важливість розвитку персонального бренду більшість з нас замислюється на прикладах компаній з мільярдною капіталізацією: Apple і Стів Джобс, Facebook і Марк Цукерберг, Microsoft і Білл Гейтс. Як Ви вважаєте, у чому секрет приголомшливого успіху саме цих компаній?

Історія цих компаній наочно засвідчила: насамперед споживачі починають вірити конкретній людині, і тільки потім - комерційному бренду. Люди вірять ідеям людини, поділяють її цінності. Ви назвали імена технологічних лідерів, яких об’єднує вміння передбачати майбутнє, вміння створювати інновації, бажання створити ідеальні продукти, які будуть максимально задовольняти потреби людей. До них ніхто так не презентував, ніхто так не продавав в технологічній галузі. Зауважте, усі знають, хто створив IPHONE: Стів Джобс. А якщо спитати, хто створив SAMSUNG? Більшість шукатимуть підказку у Google. Хоча цей сильний бренд також має свою ідею, філософію, проте ми її просто не знаємо.

Порівняйте два рандомних повідомлення: «Ми команда “професійних професіоналів”, 20 років працюємо на ринку високих технологій..» та «Я все життя мріяв створити ідеальний, зручний, досконалий продукт. Пам’ятаю, як сидячи в своєму гаражі, коли в кишені залишалося 10 баксів…»

Відчуваєте, як змінюється сприйняття від того, що ми читаємо? Ось саме в цьому і є ключовий важіль побудови успішного особистого бренду -  в унікальній історії конкретної людини.

Хто вони, люди-бренди, яких Ви вважаєте прикладом успішного брендингу в Україні?

Нам в цьому дуже пощастило: чудовим прикладом успішного особистого брендингу може бути Президент Володимир Зеленський. На його прикладі можна написати підручник про особистий бренд, в якому чітко відстежується трансформація бренду та  можна легко побачити інструменти, які були застосовані. Дуже сильні бренди - Святослав Вакарчук, Євген Клопотенко, Маша Єфросиніна, Євген Черняк, Андрій Федорів, Гарик Корогодський.  Я зараз не про свої уподобання, я наводжу приклади яскравих та цікавих людей-брендів. Їх можуть обожнювати або недолюблювати, але шансів, що ви про них ніколи не чули, практично немає.

Інна Терчинська - Брендмейкер з 15-річним досвідом, ✅ Фото 5833

Що стало відправною точкою для Вашої кар’єри у брендингу: затребуваність ринку чи особисті спонукання?

Звертати увагу на бренди, логотипи, їх позиціонування, рекламу та презентації  я почала ще коли працювала у виставковому бізнесі. Але, випадково потрапивши в брендинг, можна сказати, закохалася «з першого погляду».

Донецький металургійний завод розширював штат прес-служби, і я, за неймовірним збігом обставин, потрапила на співбесіду. В мене вже був  великий досвід з організаційної, менеджерської роботи, я доволі добре писала рекламні тексти та прес-релізи. Тому, успішно пройшовши співбесіду, я почала працювати у відділі зв'язків з громадськістю. В мій функціонал входило написання інтерв’ю топ-менеджерів компанії, співпраця з виданнями, журналістами, міжнародними делегаціями.

У ті роки донецькі металурги могли собі дозволити утримувати велику прес-службу — наш штат складався з 70-ти фахівців: дизайнерів, коректорів, фотографів, операторів, було засноване власне радіо, телеканал, газета, ми випускали декілька журналів - було  впроваджено фактично усі мас-медіа, з якими стикається кожен, хто йде у публічність. Навіть сьогодні мені здається, що за масштабом -  то була  не прес-служба, а цілий медіа-холдинг.

А вже через півтора роки мені довірили управління роботою відділу дизайну. «Не хвилюйся, я тебе навчу», - сказала керівниця. Ось так, встигнувши вивчити формулу повнокольорового друку, я зайшла в кабінет, в якому працювало 10 дизайнерів. Розглядаючи каталог дизайнерських картонів на своєму новому робочому столі, я відчула всім серцем - “моє”, настільки все було красиво і захоплююче. І досі памʼятаю це відчуття..

Зараз дивуюся, як ми могли все те встигати створювати … то були просто неймовірні масштаби. Тим паче, компанія була містоутворюючим підприємством, і проєкти, які ми реалізовували, мали міський, обласний, а іноді й державний масштаб. Це була школа життя, і саме, справжня любов до професії,  дозволяла робити неможливе.

Набути компетенцій брендмейкера  можна лише безпосередньо через досвід чи, все ж таки, через фахову освіту?

Мій фах за першою освітою - «Менеджмент невиробничої діяльності». Якось, знайомі замовили в рейтинговій агенції розробку брендбуку для нового проєкту і запросили мене на його презентацію. Я дивилась презентацію з цікавістю,  і в якийсь момент зрозуміла, що хлопці з агенції працюють за системою, якої мені не вистачає. А через деякий час,  я вже навчалася в Інституті бізнесу та дизайну та отримала другу освіту  - «Бренд-менеджмент та бренд-стратегія».

Сьогодні я експерт не з «інстаграмною школою», в мене академічна освіта в галузі, як би «несучасно» це не звучало.  Я набувала досвід та знання роками практики, вміла використовувати інструменти брендингу, маркетингу, піару, політ-технологій ще до того, як з’явився блогінг. Тому,  у  власному авторському курсі я надаю, перш за все, систему, яку можна застосовувати незалежно від того, є у людини соціальні мережі чи ні. І головне, я сама -  продукт свого продукту, мій усвідомлений вихід в публічність створено за цією системою.

Інна Терчинська ✅ Фото 5834

У Вашому профі-досьє — понад 30 компаній, 40 кейсів у сфері персонального брендингу, понад 350 різноманітних проєктів. Чому сьогодні Ви віддаєте перевагу саме персональним брендам?

Персональний брендинг - це про людей, про їх бачення,  про їх унікальний шлях, досвід та експертизу. Це про життя. Це завжди цікаво! За цим стоїть особиста історія, а  не «сухі» показники бізнесу. Донести цінність бізнесу або продукту набагато легше через людину, аніж через намальований логотип.

І коли людина приймає рішення стати публічною, їй важливо усвідомити, що робота над своїм проявом та просуванням - це не спринт, це марафон на велику дистанцію. Чимало  бізнесів та проєктів припиняють свою діяльність у перший – третій рік свого існування. А скільки проєктів та бізнесів не можуть подолати «яму» після шаленого злету через те, що їм просто не вистачило витримки рухатися далі і бути вірними своєї мрії?!

На жаль, у нашому суспільстві відсутня культура самопіару, що обумовлено історичним минулим. Якщо в інших країнах цей інструмент використовують більше ста років, то ми  тільки-но починаємо робити перші кроки у самопросуванні та самопрезентації. І зараз  саме той момент, коли я можу допомогти людям зробити це правильно, допомогти подолати сумніви та страхи, побачити свій шлях і зробити впевнені кроки.

На Вашому досвіді - кілька блискуче реалізованих передвиборчих кампаній. Які відмінності в просуванні бренду комерційного і політичного лідера?

Я не можу сказати про різкі відмінності. Єдина особливість просування політичного лідера, зокрема, у передвиборчій кампанії, - обмеженість часу.  Треба все реалізовувати дуже швидко та швидко отримати позитивний результат. Це наднапружний спринт, після якого, зазвичай,  усі, у тому числі і сам лідер, видихаються.

У комерційного лідера прояв та просування особистого бренду можна порівняти з марафоном,  і його результати більш вагомі та сталі.  Як показує досвід, комерційні особисті бренди - чесні, а наслідок усвідомленої публічності робить вагомий внесок у суспільство.  Це моя особиста думка.

Інна Терчинська, ✅ Фото 5838

З чого починається побудова особистого бренду?

Я не прихильниця виразу «побудова особистого бренду». Адже особистий бренд вже є у кожній людини, його просто треба виводити свідомо у публічність, активувати. В кожного з нас вже є певна цільова аудиторія, із якою ми спілкуємось: наші рідні, близькі, друзі, знайомі, колеги, партнери. Ми вже всі маємо репутацію, і не усвідомлюючи, вже транслюємо свої цінності та якості. А от саме усвідомлений вихід у публічність починається з відповіді на запитання: навіщо мені це,  куди я хочу потрапити. І вже з відповіді на ці питання починається вибудовування стратегії і застосування брендингових та маркетингових інструментів.

Якось Ви зауважили: «Власник бізнесу зобов'язаний бути блогером». Чому саме?

Це про додану цінність бізнесу, його філософію, трансляцію цінностей та розширення впливу на різну аудиторію через соціальні мережі. Коли ви показуєте, наприклад: ось мій бізнес, ось моя команда, так ми виробляємо продукт, - ви показуєте людям, як контролюєте, відповідаєте за свій бізнес, спілкуєтесь з іншими гравцями ринку. А коли у блог входить ще й частка особистого життя,   люди розуміють, що за бізнесом стоїть конкретна людина з життєвою позицією. Це про довіру та формування іміджу на широкий загал.

До того ж, підприємцям треба навчитися розбиратися в інструментах брендингу та маркетингу, треба розуміти, навіщо він створює цей контент, що він дає йому та як впливає на аудиторію. Саме коли ви самостійно прописуєте кожен елемент у формулу особистого бренду, то ви починаєте горіти цим, вірити в це і діяти максимально ефективно.  Приходить повне розуміння, навіщо вам публічність. Звичайно, можна технічну частину передати команді, але повністю делегувати цей процес не вийде, якщо ми говоримо про чесний та конгруентний особистий бренд.

Інна Терчинська - Брендмейкер з 15-річним досвідом, ✅ Фото 5839

Як швидко після виходу у публічність особистий бренд починає працювати на власника та яку витратну частину бюджету варто враховувати?

Все залежить від бажання людини, від її цілей. В мене є кейс від місяця після закінчення навчання на курсі. Але, зазвичай,  якщо людина активно починає просування згідно своєї стратегії, то в середньому через 4-6 місяців можна побачити перші результати.

Щодо бюджету,  то все залежить від амбітності планів та фінансових можливостей. Без стратегії порахувати бюджет неможливо. Можна взагалі просуватися органічно, зараз є всі інструменти для цього. До речі, на курсі ми рахуємо два варіанти впровадження стратегії: від мінімального бюджету до максимального, а людина вже може самостійно обирати, в якому напрямку їй рухатись. Дуже важливо врахувати роботу команди. Звичайно, стартувати можна і з мінімальною кількістю фахівців, а вже  із збільшенням точок контакту - збільшувати команду.

Яких фундаментальних принципів створення персонального бренду Ви дотримуєтесь? Як визначаєте рівень, якого можна сягнути реально?

Стратегія особистого бренду завжди пишеться з позиції майбутнього, з урахуванням того, куди людина глобально хоче потрапити, чого хоче досягти за допомогою своєї публічності. І це майбутнє складається із глобальної цілі, яка поділяється на декілька етапів. Нам необхідно покроково рухатись вперед, адже немає сенсу покращувати те, що є. Треба прагнути більшого, навіть коли здається, що це неможливо або складно. Коли ваша ціль не буде досягнена на 100%, ви озирнетеся назад та зрозумієте, наскільки багато ви змогли зробити.

Інна Терчинська, ✅ Фото 5884

Ви - засновниця курсу для підприємців та експертів «L.O.B» -  Лабораторія особистого бренду.
У чому перевага методик Вашого авторського проєкту?

Більшість фахівців сьогодні пропонують умовний «запуск» особистого бренду через блогінг або продаж інфо-продуктів. Але не всім підприємцям та експертам це потрібно.

На своєму курсі я вчу саме системі активації особистого бренду. Один раз опанувавши її, люди можуть самостійно переналаштувати свій особистий бренд у майбутньому, бо зазвичай людина-бренд росте та розвивається, а це означає, що  і формула її особистого бренду буде змінюватися. Я даю розуміння того, за допомогою яких інструментів вмикати ті чи інші складові формули особистого бренду та правила, за якими вони працюють. В системі немає шаблонів, люди отримують механізми активації та обирають ті майданчики для просування, які відповідають їхнім задачам.

Мій курс проходить протягом трьох місяців - міксує офлайн та онлайн формати. Навчання відбувається завжди наживо у Zoom, студенти мають можливість безпосередньо на лекціях та розборах ставити питання. Щотижня ми бачимося двічі, що дозволяє мені тримати “руку на пульсі“, коригувати, допомагати у створенні стратегій кожного студента. В рамках навчання у кожного студента є дві індивідуальні зустрічі зі мною, де ми «докручуємо» та удосконалюємо  стратегію просування.  «Лабораторія особистого бренду» не масовий продукт,  на курсі не більш 20 людей. Відпрацювання матеріалу, воркшопи я проводжу взагалі у  маленьких групах,  по 5-6 людей. Це дозволяє приділити увагу кожному, максимально зануритися у проєкт.

Головне - курс L.O.B. дає потужну систему побудови особистого бренду. Студент самостійно створює свою стратегію просування та отримує практичні навички для її втілення. І коли в команду випускника курсу приходять  Smm- фахівці,  піарники, людина-бренд ставить їм конкретні завдання і вимагає конкретних результатів роботи.

Усі студенти курсу отримують наставника в моїй персоні на все життя. В мене дуже теплі стосунки з моїми випускниками, і я завжди на зв’язку. По закінченню курсу, студенти потрапляють в Клуб випускників - ком’юніті потужних фахівців: адвокатів, юристів, власників ресторанів, дизайнерів інтер'єрів, власників салонів краси, психологів, ювелірів, бухгалтерів, лікарів та багато інших.

У який спосіб Ви пропонуєте пропрацьовувати рівень розвитку персонального бренду, які формати співпраці з Вами?

По-перше, це великий курс «Лабораторія особистого бренду», наступний потік якого стартує вже у жовтні. Також можна замовити разову консультацію, і точково вирішити одне питання із різних тем. Є можливість взяти індивідуальне наставництво та створити стратегію виходу у публічність,  - це коли у вас є знання та досвід в просуванні і треба сфокусуватися на стратегії.

 А ще, дуже затребувана послуга «Аудит особистого бренду». Вона для тих людей-брендів, в кого вже є певне визнання та вихід в публічність. В цьому випадку ми проводимо аналіз існуючих активів, зʼясовуємо чого не вистачає, що можна ще покращити, посилити, впровадити.  Це не критика, це погляд на існуючу ситуацію з професійної сторони. Це свіжий погляд на вас, на ваш бренд, нові ідеї для втілення, надцінна допомога для вашої команди піарників або спеціалістів SMM.

Інна Терчинська - Брендмейкер з 15-річним досвідом, ✅ Фото 5835

 У будь-якому навчанні важливе практичне застосування набутих знань, і в цьому сенсі Ваш бізнес-івент для підприємців "МАЛИЙ БІЗНЕС: ВИКЛИКИ ТА РІШЕННЯ СУЧАСНОСТІ" виглядає як перше бойове хрещення ваших студентів. Чому цікаво відвідати івент тим, хто не був ще студентом Вашого курсу?

Влучно підмітили, бо, дійсно, бізнес-івент для підприємців «Малий бізнес: виклики та рішення сучасності» - це певне випробовування для студентів по закінченню курсу. Кожен студент стає спікером, виходячи із промовою на сцену. Ми готуємось до події, пишемо сценарій виступу, презентації. Я створюю таку атмосферу, щоб студенти відчули себе справжніми зірками. Презентабельний зал, красивий екран на фоні, мікрофони на вухо, музика при виході, сходинки. Це дозволяє людині увійти в “зірковий” стан, пережити цей хвилюючий момент. А сама конференція - це не “свято для своїх” - на  ці заходи можна придбати квитки. На студентів приходять дивитися незнайомі люди, що справляє ефект “за мій виступ сплатили гроші”, отже, підвищує рівень відповідальності. До того ж, на нетворкінгу, що є обовʼязковою складовою заходу, студентам потрібно пройти ще одне випробування: познайомитись з новими людьми, отримати нові контакти та започаткувати партнерства. І знаєте, найсміливіші навіть отримують контракти, продають себе як фахівців, отримують нових клієнтів.

Загальна концепція заходу полягає в тому, щоб подолати «біль першої дії», тобто змогти зробити перший крок в зону, де страшно, де некомфортно. Адже публічний виступ - це страх кожної нормальної людини, другий, після страху смерті. І саме на даному заході ми його успішно долаємо .

Відвідати цей івент, в якості гостя, цікаво по трьом причинам: по-перше, у нас завжди актуальні теми, з якими стикаються підприємці; по-друге, мої студенти зазвичай експерти у своїх напрямках - їх досвід безцінний. А по-третє, якщо ви дійсно думаєте прийти на мій курс,  бізнес-івент — це ваша можливість, як майбутнім студентам, зрозуміти високий рівень курсу та отримати відгуки з перших вуст.

Інна Терчинська - Брендмейкер з 15-річним досвідом, ✅ Фото 5836

Чи були у Вас складні клієнти та чи можете Ви відмовити у співпраці?

У кожній сфері є складні клієнти. В таку категорію я відношу людей, які не хочуть занурюватися у процес, хочуть, щоб за них хтось зробив, не хочуть опановувати мінімальні інструменти, перекладають відповідальність і не роблять жодного кроку із запропонованих. Ще я не співпрацюю з людьми, які знаходяться у пошуках себе або їхня експертність сумнівна, “натягнута”. Я відмовляю у співпраці таким людям, бо хочу, щоб всі проєкти, до яких торкалася моя рука, були чесні та цінні для суспільства.

Які три принципи допомагають Вам обирати бізнес-партнерів?

Професійність, порядність, терміни. В мене є партнерства, яким більш десяти років.

До речі, на курсі мої студенти вчаться обирати собі партнерів завдяки «матриці партнерства», яка допомагає визначити, чи є сенс співпрацювати з тією чи іншою людиною та наскільки довготривалим буде це партнерство.

Інна Терчинська - Брендмейкер з 15-річним досвідом, ✅ Фото 5837

Які Ваші професійні плани?

У найближчий час -  запуск наступного потоку курсу L.O.B.  Також, подання документів на реєстрацію торговельної марки, створення YouTube каналу, розширення команди. А глобально,  мрію про те, щоб у кожному ВУЗі  країни нашої молоді викладали нову дисципліну: «Як просувати та розвивати свій особистий бренд». І в мене вже є план реалізації цієї ідеї.

Інно, що Ви побажаєте читачам журналу Cabinet Boss?

Успіху у своїй справі, відчуття драйву і натхнення  від того, що робите. Тим, хто ще тільки на стадії роздумів, бажаю глибоко замислитися над власною усвідомленою публічністю, адже за цим успішне майбутнє.  Тим, хто вже в категорії людей-брендів, бажаю невпинного зростання популярності і вагомих результатів від прояву.

Наша країна неймовірно багата на унікальних професіоналів,  і про це мають знати інші, про це має знати весь світ!

Люди-бренди, хай прибуде з вами сила!

 

inna.terchinskaya

@innaterchinskaya

https://t.me/Terchinska_pro

Детальніше про Тест на активацію особистого бренду:

https://www.instagram.com/reel/C-ZfPwzNuLW/

 

Бізнес-івент «Малий бізнес: виклики та рішення сучасності».
Засновниця: Інна Терчинська

Інформація про журнал

Періодичність - 4 рази на рік
Стартовий тираж - 10 000 примірників.
Обсяг - 132 сторінки
Формат - US Letter 215x280
Географія - Київ, Україна
Мова - українська
Журнал Cabinet Boss - це 132 сторінки ексклюзивної інформації: інтерв'ю з людьми бізнесу, діловий стиль, нові тенденції, найкращі місця для відпочинку та відряджень.

Свідоцтво про реєстрацію
КВ №21913-11813Р
Засновник
ТОВ "Медіа Холдинг Україна"